سئو برای Local Search Intent Analysis
سئو محلی چیست؟ 8 تا از روش های سئو محلی آرکاوب
برخلاف سایر بخشهای سئو نظیر سئوی محتوا نیاز نیست دائما به دنبال پیدا کردن کلمات کلیدی جدید باشید. این بدین معنی نیست که تحقیق کلمات کلیدی در جستجوهای محلی اهمیت ندارد. به طور کلی بهینه سازی سایت در جهت بهبود تجربه کاربری یکی از مهمترین عناصر تاثیرگذار در افزایش رتبه وب سایتها میباشد. بسیاری از کارشناسان سئو ممکن است با سوال “گوگل چگونه یک صفحه را برای سرچ اینتنت کاربران مناسب میداند” مواجه شوند. بنابراین الگوریتم جستجوی محلی گوگل، فاکتور نزدیکی رو هم در نظر میگیره.
اما سئو در حالت عمومیاش به دنبال این است که سایت شما در جستجوی تمام افراد در سراسر جهان به نمایش درآید. درک مفهوم سرچ اینتنت و بهینهسازی محتوای سایت بر اساس خواسته کاربران، یکی از مهمترین عوامل موفقیت در سئو و جذب مخاطبان است. بهینهسازی محتوا بر اساس هدف جستجو یکی از اصول اساسی موفقیت در سئو است. با درک نیازهای کاربران و تطبیق محتوای خود با آنها، میتوانید تجربه کاربری بهتری ارائه دهید، ترافیک وبسایت خود را افزایش داده و نرخ تبدیل را بهبود ببخشید. یکی از اصلیترین دلایل اهمیت سرچ اینتنت این است که تطبیق محتوای شما با هدف جستجوی کاربر به شما کمک میکند تا رتبه بهتری در نتایج جستجو کسب کنید.
هنگامی که تحقیق می کنید، روی کلمات کلیدی لانگ ترم تمرکز کنید که شامل سه یا چند کلمه هستند. چگونه وب سایت خود را بومی سازی می کنید؟ بهترین راه برای بومی سازی وب سایت خود این است که نام شهر، شهرستان یا منطقه خود را در سراسر سایت خود درج کنید. شما می خواهید از عکس های معتبر برای برجسته کردن شرکت خود استفاده کنید. از عکسهای استوک استفاده نکنید، زیرا مردم درک نمیکنند که کسبوکار شما چگونه است. حتی اگر کسب و کار شما نام کوتاه تری داشته باشد، باید از نام کامل در فهرست محلی خود استفاده کنید. این بدان معنا است که جستجو کنندگان انتظار ندارند صفحاتی را ببینند که در آن سازندگان هواپز محصول خود را معرفی می کنند.
سئوی محلی باعث میشود سایت شما به افرادی که به دنبال یک محصول یا خدمات مشخص در یک شهر یا محدوده مشخص هستند معرفی شود. از همه مهمتر اینکه یکی از مدیران گوگل در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که ۴۶ درصد از جستجوهای انجام شده در گوگل دارای نیت محلی هستند. نیت محلی (Local Intent) یعنی اینکه کاربر به دنبال یک سرویس یا محصول در یک محدوده مشخص جغرافیایی بوده است. این آمار خود بیانگر اهمیت سئوی محلی و کسب جایگاه در نتایج جستجوی محلی گوگل برای کسبوکارها دارد. بر اساس آمار، «عامل نزدیکی» برای مشتریان بسیار اهمیت داره و حدود ۹۲ درصد از کاربران فقط بیست دقیقه صرف پیمودن مسیر برای خرید محصولات مورد نظرشون میکنند.
وبسایت یک کسب و کار محلی برای داشتن وجهای بهتر باید از دیگر وبسایتهای محلی لینک داشته باشد. کسب و کارهای مختلف آن شهر یا محل میتوانند به شناخته شدن بیشتر یکدیگر در فضای آنلاین کمک کنند. تنها برای مکانهایی که در آنجا دفتر یا شعبه دارید صفحه ایجاد کنید.همچنین از ساختن صفحات مختلف برای یک مکان به منظور کسب رتبه در کلمات کلیدی مختلف خودداری کنید. مثلا اگر صاحب یک سایت خدمات باربری در تهران هستید از ایجاد صفحات مختلف برای کلمات کلیدی «باربری شرق تهران»، «باربری غرب تهران» و «باربری شمال تهران» خودداری کنید. باید تلاش کنید با تقسیم صفحه به بخشهای مختلف و ارائه اطلاعات مرتبط برای همه کلمات کلیدی باربری شرق، باربری غرب تهران و … رتبه کسب کنید. شما میتوانید کلماتی را که در قسمت قبل به دست آوردید جستجو کنید و ببینید که رقبایتان از چه عباراتی استفاده کرده و در آنها رتبه کسب کردهاند.
برخی از کسب و کارها مثل هتلهای زنجیرهای و برندهای بزرگ دارای دفترهای مختلف در شهرهای مختلف هستند. طبیعتا هیچ کس تمایل ندارد که یک نقدی منفی درباره کسب و کارش را ببیند و یا به آن پاسخ دهد. اما بررسی و پاسخگویی مداوم به نقدها، امری کلیدی در کسب رتبه در جستجوهای محلی و در نتیجه فاکتوری مهم در سئوی محلی به شمار میرود. متاسفانه بدلیل غیرفعال بودن گوگل مای بیزنس در ایران امکان پاسخگویی به نظرات کاربران در گوگل مپ وجود ندارد. ابزارهایی مانند Keywords Explorer میتوانند به شما کمک کنند تا کلمات کلیدی مرتبط با انواع مختلف هدف جستجو را شناسایی کنید.
شما برای ثبت کسبوکار خود در گوگل، نیاز است وارد حساب کاربری خود شوید و اطلاعات وبسایت خود را ثبت کنید. در قدم بعدی باید منتظر باشید تا گوگل صحت اطلاعات ارسال شده توسط شما را تأیید کند. ثبت کسبوکار شما در لیست کسبوکارهای گوگل، موجب میشود تا ارتباط شما با مشتریان شما بیشتر شود. این کار موجب میشود تا هنگام سرچ توسط کاربر، کسبوکار شما به کاربران نمایش داده شوند. در سئو سایت بهصورت عادی شما میبایست از سایتهایی که اعتبار و رتبه خوبی دارند و با کسبوکار شما مرتبط هستند، بکلینک بگیرید و از این طریق اعتبار کسبوکار خود را افزایش دهید. این کلمات باید شامل عبارات مرتبط با خدمات شما و نام منطقهای باشد که در آن فعالیت میکنید.
در شرایط فعلی که غولهای فروش آنلاین مانند دیجیکالا و اسنپ مارکت و … یکه تازی میکنند، ممکن است کسانی که یک کسب و کار محلی دارند، از انگیزه لازم برای تقویت کسب و کار خود در فضای آنلاین برخوردار نباشند. اگر تعداد زیادی از افرادی که "دستور پخت سریع کلم پیچ" را جستجو می کنند همین احساس را داشته باشند، این نتیجه رتبه بندی قابل توجهی را کسب خواهد کرد. اگر نتیجه شما با هدف کاربر مطابقت داشته باشد، باعث افزایش رتبه می شود. معیارهایی مانند زمان ماندگاری در صفحه، نرخ پرش، نرخ تعامل و نرخ تبدیل میتوانند نشاندهنده موفقیت بهینهسازیهای شما باشند. استفاده از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول میتواند به شما در این ارزیابی کمک کند. برای این دسته از کاربران، محتواهایی مانند مقایسه محصولات، نقد و بررسیها و راهنماهای خرید ایجاد کنید.
اکنون که کلمات کلیدی محلی را شناسایی کردهاید، باید وبسایتتان را با استراتژی سئو محلی بهینهسازی کنید. در واقع، باید دیگر عناصر مربوط به سئو محلی را نیز در وبسایتتان بگنجانید. تصور کنید یک کافهای محدوده میدان هفت تیر تهران دارید و میخواهید اهالی آن حوالی را به سوی کافه جذب کنید. سئو محلی به شما کمک میکند تا در نتیجه جستجوی کاربرانی که در پی «کافه در هفت تیر» هستید ظاهر شوید و بدین ترتیب، به هدفتان دست پیدا کنید. حتی اگر وبسایت نداشته باشید میتوانید برای فروشگاه حضوریتان مشتریان بیشتری جذب کنید.
این نوع محتوا به کاربران کمک میکند تا گزینههای خود را بررسی و تصمیمگیری بهتری انجام دهند. کاربران به دنبال نزدیکترین فروشگاه، بررسی نظرات مشتریان و ساعات کاری آن میگردند تا بتوانند بهترین گزینه برای خرید را انتخاب کنند. جستجوهای تحقیق تجاری معمولاً شامل مقایسهها، بررسیها و رتبهبندیها هستند و به کاربران کمک میکنند تا قبل از تصمیمگیری نهایی، اطلاعات کاملی را جمعآوری کنند. یکی دیگر از راه های بومی سازی وب سایت خود، درگیر شدن با رویدادهای جامعه محلی است. وقتی با این رویدادها درگیر میشوید، رویدادها را در وب سایت خود به نمایش میگذارید. به عنوان مثال، هنگامی که در مورد رویداد در سایت خود پست میکنید، کلمات کلیدی مرتبط محلی را ادغام کنید.
با استفاده از این تکنیکهای بکلینکسازی محلی، شما میتوانید حضور آنلاین خود را تقویت کنید و شانس خود را برای جذب مشتریان جدید در منطقهتان افزایش دهید. ایجاد روابط قوی با دیگر کسبوکارها و منابع محلی، به شما کمک میکند تا به عنوان یک برند معتبر و مؤثر در جامعه شناخته شوید. اغلب استراتژیهای سئو وابسته به سایت هستند و بدون سایت تنها میتوانید رو بهبود عملکرد کسب و کارتان در نقدهای آنلاین کار کنید. در صورت داشتن نظرات با امتیاز بالا و با کیفیت ممکن است پروفایل شما در گوگل مپ برای برخی جستجوهای کاربران نزدیک در سرچهای گوگل نمایش داده شود. در سئوی محلی، تمرکز ما روی نقدهایی است که محتوای آنها درباره محصولات و خدماتی است که کسب و کارهای محلی ارائه میدهند. خوشبختانه تحقیق کلمات کلیدی با هدف بهبود سئو محلی اقدامی است که لازم است تنها یک بار انجام شود.
این شرکت با ارائه خدمات طراحی سایت، توسعه و بازاریابی، سرورهای میزبانی، راهکارهای نوآورانه، پایبندی به اخلاق حرفهای و با هدف کسب رضایت مشتریان خود فعالیت میکند. پیام آوا پردازش با بیش از ۱۰ سال تجربه، تیم ۲۰ نفره حرفهای، و به کارگیری تکنولوژیهای برتر وب، در نظر دارد حس رضایتمندی و اعتماد را برای کسب و کارها به ارمغان بیاورد. بله، فعالیت در شبکههای اجتماعی میتواند به جذب مشتریان محلی و افزایش آگاهی از برند کمک کند. ازاینرو شما میتوانید از کاربران یا مشتریان خود بخواهید که در صورت رضایت داشتن از خدمات و محصولات شما، نظرات خود را در صفحات اجتماعی، گوگل مپس و سایت شما ثبت کنند. هرچه بیشتر کاربران با آیپیها و موقعیت مکانیهای کسبوکار شما بیشتر برای شما نظر بگذارند، اعتبار سایت شما پیش گوگل بالاتر میرود و در نتیجه شما در لیست جستوجوهای کاربران بیشتر به نمایش درمیآیید.
در فهرست گوگل، این به صورت رتبهبندی یک تا پنج ستاره، بهعلاوه نظرات و کامنت های کاربران است. Google میخواهد مکانهایی را با رتبهبندی عالی نشان دهد تا به مردم کمک کند بهترین کسبوکار را برای نیازهای خود پیدا کنند. به همین دلیل است که برای کسب و کار شما داشتن یک استراتژی سئو محلی موثر ضروری است. تا بتوانید اطمینان حاصل کنید که شرکت شما به عنوان یکی از نتایج برتر در زمانی که مخاطبان شما به دنبال محصولات یا خدمات شما به صورت آنلاین هستند، ظاهر میشود. اما سئوی محلی در مورد دسترسی به افراد در مکان های خاص تر، مانند شهرها و مناطق است.
هنگامی که یک کاربر جستجویی را با استفاده از یکی از این عبارات محلی انجام میدهد، یک پک ستایی سئوی محلی ایجاد میکند. بسته 3 سئو محلی، لیستی از سه کسب و کار محلی است که متناسب با جستجوی کاربر و در منطقه نزدیک یا مکان مشخص شده قرار دارند. بعضی از کسبوکارها فقط در شهر یا محله خاصی فعالیت میکنند؛ بنابراین برای آنها مهم نیست که وب سایتشان در کل دنیا به نمایش دربیاید و از همه جای جهان بازدیدکننده داشته باشد. حتی برعکس، هزینه وقت و سرمایه برای کسب رتبه در بین سایتهای جهانی نوعی اتلاف انرژی به حساب خواهد آمد. برای مثال رستورانی را در نظر بگیرید که در شیراز فعالیت میکند و در شهرهای دیگر ایران شعبه ندارد.
همانطور که میبینید، شکل ظاهری این پس 3 تایی به دلی تمایز از بقیه بخشهای صفحه، نرخ کلیک بیشتری دارد و اگر بتوانید در این پک قرار بگیرید، شانس دیده شدن سایت و کسب و کار شما چند برابر میشود. خبر خوب این است که در Local Seo نیاز نیست با تمام سایتهای دنیا رقابت کنید؛ همین که بتوانید در محله خود که از یک گروه کوچک تشکیل شده، رقابت کنید شانس شما برای موفقیت بالاست. هدف جستجو کاربر مفهوم مهمی است که گوگل در سالهای جدید بیشتر روی آن حساس شده، پیشنهاد میکنیم مقاله Search Intent چیست را مطالعه کنید. در این صورت باید با موضوعی به نام سئو محلی یا لوکال سئو (Local Seo) آشنا باشید. پروفایل گوگل بیزنس (Google Business) مهمترین عامل برای رسیدن به رتبه برتر یا حتی رتبه اول گوگل در بسته محلی (Local Pack) گوگل است.
از دادههای ساختاریافته مخصوص کسبوکارهای محلی استفاده کنید (مانند Local Business Schema). این دادهها به گوگل کمک میکنند اطلاعات شما را بهتر تفسیر کرده و نمایش دهد. پلتفرمی جامع برای نظارت و بهبود رتبهبندی جستجوهای محلی، ایدهآل برای کسبوکارهای کوچک و آژانسهای بازاریابی. اطلاعات کسبوکارتان را در دایرکتوریهای معتبر محلی ثبت کنید و از یکسان بودن نام، آدرس و شماره تلفن در همه پلتفرمها اطمینان حاصل کنید. اگر میخواهید سئو محلی موفقی داشته باشید، به طور قطع باید حساب ویژهای روی نسخه موبایل سایتتان باز کنید. دلیل این امر این است که کاربران محلی، معمولا از موبایل خود برای انجام جستجو استفاده میکنند و در صورت ورود به سایت شما، باید تجربه دلچسبی داشته باشند.
این کار باعث بهبود نمایش اطلاعات در نتایج جستجوی محلی و افزایش شانس جذب مشتریان محلی میشود. اساسا ارائه نتایج مرتبط به کاربران هدف اصلی گوگل و سایر موتورهای جستجو میباشد؛ از این رو درک هدف جستجو بر کسب رتبه بالا در نتایج جستجو تأثیر گذار است. همچنین اگر قصد کسب رتبههای بالا در نتایج گوگل را دارید؛ اطمینان حاصل کنید که صفحات وب سایت هدف جستجوی کاربران را برآورده میکند. توجه داشته باشید که درک هدف جستجو کاربران در بهبود تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوای کاربردی و کسب رتبه بالا کمک میکند. لوکال سئو یا سئو محلی به مجموعهای از تکنیکها و استراتژیها اشاره دارد که هدف آن بهینهسازی و سئو وبسایتها برای جستجوهای محلی است.
بسیاری از کسب و کارها، تمایل چندانی به دریافت نقد و بررسی از سوی کاربرانشان ندارند. چرا که میترسند نتوانند به خوبی از عهده این کار برآیند و یا تلاششان به دریافت نقدهای منفی منجر شود. اما واقعیت این است که دریافت نظرات و نقد مشتریان میتواند باعث کسب رتبههای بهتر در جستجوی محلی شده و میزان اعتماد مخاطبان را افزایش دهد. این قسمت که در بیشتر نتایج جستجوی گوگل ایجاد میشود، یکی از قسمتهای ویژه نتایج گوگل (Rich Result) است. در این بخش سوالها و جستجوهای مرتبط با آنچه کاربر جستجو کرده است، با توجه به آنچه پیشتر کاربران دیگر جستجو کردهاند نمایش داده میشود.خوب است بدانید این پرسشها بصورت خودکار بر اساس جستجوهای کاربران تولید میشوند.
یعنی چی؟ یعنی اصلاً به این فکر نمیکنند که قبل از هر چیز سایت شما باید از نظر سلامت فنی در وضعیت خوبی باشد. اگر کسی در گوگل عبارت «بهترین شرکت سئو» را سرچ کند، با نتایج معمولی روبرو میشود. ولی اگر همین عبارت را به «بهترین شرکت سئو در تهران» تغییر دهیم، تنها نتایج محلی (در تهران) به شما نشان داده میشود. در این مقاله میخواهیم چشمهای شما را باز کنیم تا بتوانید به خوبی با چالشهای سئو محلی آشنا شوید. چی؟ اصلاً نمیدانید سئو محلی چیست؟ پس اجازه دهید کمی از عقبتر شروع کنیم و بعد به مباحث مهمتر مثل بهینه سازی سایت برای سئو محلی برسیم. آژانس خلاقیت پیام آوا پردازش با محوریت گسترش توسعه وب و تکنولوژی در سال ۱۳۹۱ تاسیس شد.
در ضمن، اصلاً لازم نیست فقط از اصطلاحات و کلمات رسمی استفاده کنید، بلکه میتوانید از واژگان و اصطلاحاتی استفاده کنید که در میان مردم محله یا محلههای مورد نظرتان رایج است. برای مثال اگر در اصفهان فعالیت میکنید حتماً شماره خط ثابت با کد ۰۳۱ را وارد کنید تا گوگل به کاربران اصفهانی، در نتایج کسبوکار شما را نشان دهد. برای اینکه گوگل بیشتر متوجه حوزه فعالیت و موقعیت فعالیت کسبوکار شما شود بهتر است راههای ارتباطی و شماره تماس خود را در صفحات مختلف استفاده کنید. آژانس ما با داشتن دپارتمان اختصاصی سئو و همکاری با بیش از ۳۰ متخصص سئو، هم مسیر رشد کسبوکارهای آنلاین شماست تا بیشتر و بیشتر دیده شوید. شما میتوانید بهمنظور دریافت اعتبار بیشتر از سایر وبسایتهای واقع شده در شهر خودتان یا وبسایتهایی که در درباره شهر شما مینویسند، درخواست کنید تا به وبسایت شما نیز لینک (Backlink) بدهند. سالنهای برگزاری رویدادها، مانند تالارهای عروسی، سالنهای کنفرانس و حتی سینماها و شهربازیها میتوانند با استفاده از سئو محلی مخاطبان هدف را جذب کنند.
به عنوان مثال، هنگام جستجوی عبارت «سس گوجهفرنگی»، بیشتر صفحات نمایش داده شـده شامل دستورپختها هستند تا تاریخچه سس. اولین و مهمترین مرحله استراتژی سئوی محلی شما این است که لیست نمایه کسب و کار Google خود را ادعا کنید. فهرست نمایه کسب و کار گوگل (Google Business Profile) شما قلب استراتژی محلی شما است. اگر میخواهید مشتریان محلی را به مکان خود هدایت کنید، باید فهرست خود را تولید و بهینه کنید. مرتبط بودن با یک عبارت جستجو تنها این نیست از کلمه کلیدی در متن صفحه استفاده کنید بلکه موضوع فراتر از تکرار کلمات کلیدی است.
وب وان مجموعه کاملی از خدمات و محصولات شامل بازاریابی دیجیتال, سئو, سوشال مدیا,طراحی سایت, مارکت پلیس و پیامک انبوه است تا نیازهای شما را در تمام مراحل مرتفع کند. سئوی محلی مدتهاست که وجود داره، ولی به واسطه اینکه برای سالها اینترنت در تصرف کامپیوترهای خانگی بود، کما بیش محدودیت داشته. لکن توی دوران حاضر، به دلیل شایع شدن تلفنهای همراه و اینترنت پرسرعت همراه، سئوی لوکال برای هر شغل و بیزنس حیاتیه. به عنوان مثال، کلمه کلیدی مانند "خرید نرم کننده مو" آشکارا تجاری است. اما کلمه کلیدی مانند «آیا نرم کننده مو بخریم؟» هدف اطلاعاتی روشنی دارد. کاربران به دنبال پیدا کردن راهنماها و آموزشهای مرتبط با سرگرمیهایی مانند باغبانی، عکاسی یا آشپزی هستند.
فقط کسبوکارهایی که در GMB ثبت شدهاند، شانس حضور در لوکال پک را دارند. شرکت در رویدادهای محلی یا حمایت از آنها میتواند فرصتهای خوبی برای لینکسازی باشد. در ادامه سایر تکنیکهای سئو آن پیج برای بهبود سئو محلی را با هم مرور خواهیم کرد. مطالعات نشان میدهند که بیش از 76 درصد کاربران، تنها در صورتی اقدام به نوشتن نقد برای یک کسب و کار میکنند که از آنها خواسته شود این کار را بکنند. بر کسی پوشیده نیست که داشتن نقدهای خوب برای هر کسب و کار محلی مفید است. شهرت و شناخته شده بودن در فضای آنلاین به سرعت به یکی از فاکتورهای حیاتی کسب و کارها تبدیل شده است.
در غیر این صورت به سرعت سایتتان را ترک کرده و در آینده نیز به آن مراجعه نخواهند کرد. برخی از مهمترین سایتهایی که کاربران امکان ثبت نقد آنلاین کسب و کارها را دارند به شرح زیر است. لیست زیر تنها شامل گزینههایی است که برای کاربران ایرانی در دسترس هستند. برتری را میتوان توانایی یک کسب و کار در خودنمایی و متمایز بودن از رقبا تعریف کرد. در اینجا باید به گوگل نشان داد که میتواند به کسب و کار شما اعتماد کند. اعتماد به دقیق بودن اطلاعات شما و اینکه این کسب و کار ارزش بررسی دارد.
با استفاده از «تعدیلکنندهها» (Modifiers) مانند «خرید»، «چگونه» یا «بهترین»، میتوانید کلمات کلیدی خاصی را که با نیت کاربران همخوانی دارند، بیابید و آنها را در محتوای خود استفاده کنید. استفاده از تحقیق کلمات کلیدی برای شناسایی عبارات و کلماتی که کاربران برای جستجوی اطلاعات مرتبط با موضوع شما استفاده میکنند، ضروری است. این کلمات را میتوان در عنوان، بدنه محتوا و بخش کلمات کلیدی وبسایت به کار برد. به عنوان مثال، اگر کاربران به دنبال اطلاعاتی درباره رژیم کمکربوهیدرات هستند، شما میتوانید مقالاتی در این زمینه تولید کرده و کاربران را به دانلود یک راهنما یا ثبتنام در یک دوره آموزشی دعوت کنید. اگرچه چهار نوع اصلی سرچ اینتنت (اطلاعاتی، مسیریابی، تراکنشی، تحقیق تجاری) بخش بزرگی از جستجوها را پوشش میدهند، اما بهطور کامل نمایانگر تمام حالتهای جستجوی کاربران نیستند.
بهعنوان مثال، اگر شما در حال طراحی سایت فروشگاهی در مشهد هستید، به کارگیری روش های سئو محلی میتواند تاثیر بیشتری در جذب مشتریان هدفمند و افزایش فروش داشته باشد. برای بهبود سئو محلی و افزایش دیده شدن کسبوکار در نتایج جستجوی محلی، استفاده از تکنیکهای خاص ضروری است. یکی از مهمترین این تکنیکها، ثبت کسبوکار در Google My Business است که به شما این امکان را میدهد تا اطلاعات دقیقی از جمله آدرس، شماره تماس و ساعات کاری خود را به کاربران ارائه دهید. همچنین استفاده از کلمات کلیدی محلی در محتوا و متا تگهای وبسایت میتواند به موتورهای جستجو کمک کند تا کسبوکار شما را برای جستجوهای مرتبط شناسایی کنند. سئو محلی یا همان لوکال سئو یکی از مهمترین ابزارها برای جذب مشتریان در دنیای دیجیتال است.
تقریبا تمام اطلاعاتی که در این بخش نمایش داده میشود، توسط کاربران نقشه گوگل و یا از حساب Google My Business استخراج میشود. گوگل مای بیزنس یکی دیگر از ابزارهای گوگل است که متاسفانه در ایران قابل دسترس نیست. هزاران کسبوکار مشابه برای جذب بیشتر کاربران در فضای مجازی با هم رقابت میکنند. هدف آژانس و آکادمی دی ام روم این است که با مشاوره و همراهی درست، بتوانید از تمام پتانسیلهای فضای دیجیتال برای رشد و توسعه کسب و کار خود استفاده کنید. از سوی دیگر متخصصانی را آموزش دهیم که با نتایج ارزش آفرین و قابل تحسین، فضای قابل اعتمادتری در اکوسیستم دیجیتال ایران خلق کنند. این دستهبندیهای سنتی به خوبی وظیفۀ خود را انجام دادهاند و تقریباً هر موضوعی را که کاربران به خاطر آن سراغ موتورهای جستوجو میروند، شامل میشوند.
در قلمروی آنلاین، مشتریان ممکن است قدمهای کوچک بسیاری را در دستگاههای مختلف طی کنند که روی تصمیم خریدشان تأثیرگذار است. در این مطلب از ویپدیا سراغ نوع خاصی از منظور کاربر به نام میکرو اینتنت یا همان ریزمنظور میرویم. به همین دلیل است که وقتی صحبت از سئو در سال 2022 می شود، تجربه کاربری بسیار مهم است. وقتی مخاطبان رسیدگی شما به تمام نظر هارا میبینند، متوجه میشوند که اگر برای آنها هم مشکلی پیش بیاید، رسیدگی خواهید کرد. این امر در اطمینان آن ها به شغل شما تاثیر بسزایی میگذارد پس حتما به مدیریت نظرات گوگل خود دقت داشته باشید.
برخی از سایتهای دایرکتوری مثل دایرکتوری گوگل رایگان هستند و برخی دیگر از سایتهای دایرکتوری در ازای دریافت هزینهای جزئی، تبلیغ کسبوکار شما را انجام میدهند. اگر کسبوکار شما موقعیت خاصی دارد یا حوزه فعالیت شما حوزه خاصی است، پس حتماً باید از تگهای گوگل برای نشاندادن حوزه فعالیت خود استفاده کنید. در اینکه پلنهای آف پیج مختلف روی لوکال سئو شما تأثیر بسزایی دارند شکی نیست؛ اما چگونگی انجام این پلنها برای سایت شما مهم است. در قدمهای بعدی برای پلنهای آف پیج میتوانید از وبسایتهای خبری یا وبسایتهای واقع شده در شهر خودتان درخواست کنید تا اعتبار خود را به شما نیز انتقال دهند و بهاصطلاح به شما لینک دهند. برای اینکه جواب کاملتری بگیرید یا بیشتر درباره اینکه چرا به سئو محلی نیاز دارید، بخوانید، میتوانید از منابع زیر استفاده کنید. برای بهینهسازی هر چه بیشتر میتوانیم کسبوکار خود را در دایرکتوریهای کسبوکار مثل Google My Business Listing رتبهبندی و لیست کنیم.
در این مقاله، به بررسی تعریف لوکال سئو، ابعاد مختلف لوکال سئو، اهمیت آن و چگونگی بهینهسازی کسبوکار برای جذب مشتریان محلی خواهیم پرداخت. این کار به موتورهای جستجو کمک میکند ساختار سایت شما را بهتر درک کنند و همچنین کاربران را به اطلاعات مرتبط هدایت میکند. سایتهای محلی دیگر میتوانند به معرفی کسب و کار شما بپردازند و لزوما نباید سایتهای معروف و پر ترافیکی باشند. با این کار شما به گوگل ثابت خواهید کرد که در یک منطقه یا شهر حضور دارید و سایر کسب و کارهای موجود در شهر به شما اعتماد دارند. این مساله خود بر اعتبار کسب و کار شما نزد گوگل و در الگوریتم جستجوی محلی گوگل خواهد افزود و منجر به افزایش رتبه سایت شما خواهد شد.
آن را به عنوان ماموریت خود قرار دهید تا چیزی را که جستجو کنندگان می خواهند به آنها بدهید. ایده کلی این است که در تولید یا بهینه سازی محتوا برای هدف جستجو از سایت های حاضر در نتایج جستجو تقلید کنید. به عنوان مثال، اگر اکثر صفحات برتر در گوگل، راهنماهای آموزشی هستند، یک راهنمای آموزشی ایجاد کنید. هنگامی که کاربران چیزی را در نوار جستجوی گوگل تایپ میکنند، به احتمال زیاد دلیلی برای انجام این کار دارند و می خواهند پاسخ خاصی را دریافت کنند. رضایت کاربر از نتایج جستجو به پاسخی که دریافت می کند بستگی دارد و این هم وابسته به گوگل است که تا چه حد بتواند هدف پشت آن پرس و جو را درک کند. بعضی از سایتها که آنها را با نام دایرکتوریها میشناسیم مانند کتاب اول عمل میکنند.
بنابراین ضمن اینکه اطلاعات کارتان را به طور کامل در این سایتها وارد میکنید باید توجه داشته باشید که هرگاه آدرس یا تلفنتان تغییر کرد باید آن را در تمام دایرکتوریها تغییر دهید. حتماً شما هم گاهی با جستجوی فروشگاه یا کسب و کاری، در ابتدای فهرست نتایج با نقشه گوگل و موقعیت فروشگاهها / شرکتهای ثبت شده در آن مواجه شدهاید. اگر میخواهید این موقعیت استثنایی برای قرار گرفتن در معرض دید کاربر را از دست ندهید حتماً سایتتان را در گوگل مپس و در گوگل بیزنس ثبت کنید. از کپی کردن محتوا (duplicating content) در وبسایت هایی که فروشگاه ها و شعبه های زیادی دارد و برا یهر کدام از انها باید یک پیج و لوکیشن در نقشه داشته باشد، اجتناب کنید. برای کسب و کاری با یک لوکیشن، یک صفحه About Us به همراه توضیحات محلی در آن بسازید. با اضافه کردن Google Map به وبسایت تان و در همان صفحات لوکیشن، امتیاز بزرگی دریافت خواهید کرد.
این نشان میدهد که داشتن استراتژی لوکال سئو چقدر میتواند برای رشد کسبوکار شما مؤثر باشد.۳. ۶۲٪ از مشتریان کسبوکارهایی که وبسایت ندارند را نادیده میگیرند. یک وبسایت به کسبوکار شما اعتبار میبخشد و اطلاعات لازم را به مشتریان ارائه میدهد.۴. ۴۹٪ از مصرفکنندگان ترجیح میدهند از برندهایی خرید کنند که حضور محلی قوی دارند. این حضور نشاندهنده اعتبار و قابل اعتماد بودن کسبوکار شماست.۵. ۴۶٪ از جستجوهای گوگل مربوط به کسبوکارهای محلی است. عمدتا گوگل مبنای کار خود را بر اساس ارائه مطالب مفید و جذاب به کاربران بنا نهاده است؛ به همین سبب درک هدف جستجو کاربران و تولید محتوای اصولی بر افزایش رتبه در نتایج جستجو گوگل تأثیر گذار است. همچنین مواردی نظیر تدوین استراتژی محتوای مؤثر، تولید محتوای مرتبط، درک نیازهای کاربران و کسب رتبه بالا در نتایج جستجو از مهمترین تاثیرات درک هدف جستجو کاربران در بهینه سازی سایتها میباشد.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری